เผยการคาดการณ์อีก 10 ปีข้างหน้า ธุรกิจต้องปรับตัวให้เท่าทันกับพฤติกรรมและทัศนคติของผู้บริโภค!!Revealing the forecast for the next 10 years, businesses must adapt to keep up with consumer behavior and attitudes !!
2030 Trends : Change, Incorporated and Smart Diets
การคาดการณ์อนาคตในอีก 10 ปีข้างหน้า เพื่อเตรียมความพร้อมให้ธุรกิจได้ปรับตัวได้ทันในการเรียนรู้พฤติกรรมและทัศนคติของผู้บริโภคที่เปลี่ยนแปลงไป
Change, Incorporated
• การสร้างพันธมิตรทางธุรกิจ โดยหลายบริษัทจะทำงานร่วมกันในประเด็นด้านสิ่งแวดล้อมและสังคมมากยิ่งขึ้น ตัวอย่างเช่น บริษัทผู้ผลิตรายใหญ่และกลุ่มร้านค้าปลีก ร่วมมือในการจัดตั้ง The Sustainable Dairy Partnership (SDP) มุ่งเน้นเกี่ยวกับกระบวนการใช้ผลิตภัณฑ์จากธรรมชาติหรือพลังงานที่ไม่เป็นอันตรายต่อสิ่งแวดล้อม
• การลงทุนใช้บรรจุภัณฑ์ที่เป็นมิตรกับสิ่งแวดล้อมมากขึ้น เนื่องจากในปัจจุบันผู้บริโภคมีพฤติกรรมใส่ใจในสิ่งแวดล้อมมากขึ้น จึงทำให้หลากหลายแบรนด์หันมาใช้บรรจุภัณฑ์ที่สามารถย่อยสลายได้ เพื่อแสดงความรับผิดชอบต่อสังคม
• การหันมาบริโภคอาหารที่ดีต่อสุขภาพมากขึ้น (Planetary Health Diets) โดยการลดบริโภคเนื้อสัตว์และน้ำตาลลงครึ่งหนึ่ง เน้นการบริโภคผัก ผลไม้ ถั่ว และธัญพืชที่ไม่ได้ผ่านการขัดสี
ซึ่งจะเห็นได้ว่า พฤติกรรมของผู้บริโภคจะมีการเลือกสรรและให้ความสำคัญต่อสิ่งแวดล้อมควบคู่ไปกับสุขภาพด้วย ดังนั้นหากกลุ่มธุรกิจและแบรนด์ก็จะต้องมุ่งเน้นและใส่ใจกับพฤติกรรมที่เปลี่ยนแปลงไปเหล่านี้ ผู้บริโภคย่อมให้การสนับสนุนและตอบแทนกลับคืน
Smart Diets
การใช้เทคโนโลยีเข้ามาช่วยผู้บริโภคให้เข้าถึงทั้งสุขภาพกายและจิตใจที่ดีแบบรายบุคคล
• การช่วยให้ผู้บริโภคเข้าใจและใช้ข้อมูลส่วนตัวของตนเองให้เกิดประโยชน์ในการบริโภคมากขึ้น เช่น นวัตกรรมการควบคุมอาหารโดยใช้ DNA กำลังได้รับความนิยมสูงขึ้นเรื่อยๆ ทำให้เกิดสูตรหรือผลิตภัณฑ์อาหารสำหรับแต่ละบุคคล แต่อย่างไรก็ตาม แบรนด์ต้องเคารพข้อมูลความเป็นส่วนตัวของผู้บริโภคด้วย
• การเชื่อมต่อข้อมูลส่วนตัวกับเทคโนโลยี ผู้บริโภคจะแบ่งปันข้อมูลส่วนตัวบนเครือข่ายอินเตอร์เน็ต เพื่อรับคำแนะนำการเลือกซื้อสูตรอาหารต่างๆที่ถูกใจ ดังนั้น บริษัทจึงใช้ข้อมูลเหล่านี้ในการตอบสนองความต้องการของผู้บริโภคได้อย่างเฉพาะเจาะจง
• การใช้ข้อมูลที่ถูกรวบรวมและข้อมูลทดสอบของแต่ละบุคคล จะมีเป็นส่วนช่วยปรับเปลี่ยนการบริโภคอาหารและวิถีชีวิต เพื่อช่วยส่งเสริมสุขภาพจิตใจ อารมณ์ และสติปัญญา
นอกจากนี้ ไม่เพียงแค่การโภชนาการหลักเท่านั้น แต่รสชาติและกลิ่นก็มีความสำคัญในการเลือกบริโภคอาหารของแต่ละบุคคลด้วยเช่นกัน ดังนั้น การวิเคราะห์จากการรวบรวมข้อมูลของผู้บริโภครายบุคคล สามารถนำไปสู่ความเป็นไปได้ในการพัฒนาสินค้าในอนาคตได้เช่นกัน
ที่มา Mintel : 2030 Trends: Change, Incorporated and Smart Diets
2030 Trends: Change, Incorporated and Smart Diets
Predicting the future in the next 10 years to prepare businesses to adapt in time to learn about changing consumer behavior and attitudes.
Change, Incorporated
Business alliance building Many companies will work together on more environmental and social issues, for example, at large manufacturing companies and retail chains. Collaborate to establish The Sustainable Dairy Partnership (SDP) focused on the process of using natural products or energy that are not harmful to the environment.
• More eco-friendly packaging investment. Since consumers are now more environmentally conscious behavior. Therefore, many brands have turned to biodegradable packaging. To show social responsibility
• Turning to Planetary Health Diets by halving meat and sugar consumption Focus on consuming whole fruits, vegetables, nuts and whole grains.
Which can be seen that Consumers’ behavior will be selective and put emphasis on the environment along with their health. Therefore, if business groups and brands are required to focus and pay attention to these changing behaviors. Consumers will support and give back.
Smart Diets
Using technology to help consumers reach good physical and mental health as individuals.
• Helping consumers understand and use their personal information for more consumption benefits, such as innovative DNA-based dieting, is gaining in popularity. Resulting in recipes or food products for each individual However Brands must also respect consumer privacy information.
• Connecting personal information to technology Consumers share personal information on the Internet. To receive advice on choosing the right recipes, the company uses this information to meet specific consumer needs.
• Individual use of collected data and test data Will play a role in changing diet and lifestyle To help promote mental, emotional and intellectual health
In addition, not only the main nutrition. But taste and smell are also important in the food choices of each individual, so the analysis from the collection of individual consumer data. It can lead to the possibility of future product development as well.
Source Mintel: 2030 Trends: Change, Incorporated and Smart Diets